Pro koho je určen

Portál Math4U mohou využívat studenti k domácí přípravě, učitelé k tvorbě zadání interaktivních testů a písemek a celé třídy ke společnému i samostatnému procvičování. 

Portál má pět hlavních částí – STUDENT, UČITEL, TŘÍDA, TRÉNINKOVÉ HRY a APLIKAČNÍ PŘÍKLADY. Do části UČITEL si je třeba zřídit účet, všechny ostatní části jsou k dispozici bez přihlášení.  

Společným jmenovatelem všech částí je multijazyčnost a rozdělení celé středoškolské matematiky do 12 tematických oblastí dále členěných na 56 podoblastí.  Vše je k dispozici v češtině, angličtině, španělštině, slovenštině a polštině. 

Student

Část STUDENT je určená především studentům k online procvičování. Studenti si zde mohou vygenerovat test na míru dle svých požadavků. K dispozici mají dvě aplikace, které jsou plně funkční na počítačích, tabletech i mobilních telefonech. Student si vybere jazyk, učivo a počet otázek a dle svého výběru získá online test. Student odpovídá na otázky a získává vyhodnocení po zodpovězení každé otázky a celkové slovní a grafické hodnocení po ukončení testu. 

Aplikace Math4Student obsahuje 6 000 otázek z celé středoškolské matematiky. Každý student si najde otázky a úlohy, které potřebuje procvičit. Jsou zahrnuty nejen základní témata, ale i učivo seminářů a částečně i základních vysokoškolských kurzů. 

Aplikace Math4Student Easy pracuje s databází 2 000 otázek řešitelných z hlavy. Lze ji tedy využít všude tam, kde s sebou nemáme papír a tužku – ve vlaku, v autobusu nebo v parku na lavičce. 

Video tutoriál - https://www.youtube.com/watch?v=3PJMHzjQ5_I&t=6s

Učitel

Sbírky, učebnice a vzdělávací weby jsou plné procvičovacích příkladů. Jsou ale všechny vhodné právě pro vás? Studenti elektro oborů, ekonomických zaměření nebo gymnázií mají jiné požadavky na šíři i typy příkladů.  Prostě každá škola a třída je unikátní. Pojďte si vybrat z databáze 6 000 příkladů právě ty, které se hodí pro vaši třídu. Může to být jen pár úloh řešitelných zpaměti pro úvodní rozcvičku, pár příkladů testujících pochopení probírané látky nebo naopak obsáhlejší soubor příkladů pro domácí úkol či závěrečnou písemku. 

Aplikace je určena pro rychlou tvorbu písemek, interaktivních PDF nebo HTML testů na míru. Pro vás to znamená, že již nemusíte vymýšlet zadání nových úloh, nemusíte kreslit složité obrázky a písemky sázet v nějakém editoru. Vyberete si již hotové otázky, stisknete tlačítko a zadání je hotovo - s precizně připravenými obrázky a s dokonalou sazbou matematiky.

Z vybraných úloh si můžete vytvořit: 

  • Testy nebo domácí úkoly určené pro práci se studentskou aplikací Test4U
  • Písemky ve formátu PDF připravené k tisku
  • Interaktivní testy ve formátu PDF určené pro promítání nebo interaktivní tabuli
  • Hry a soutěže, které si studenti mohou otevřít pomocí aplikace Game4U

Unikátní je především první možnost, kdy můžete ihned  vidět výsledky studentů.  Studenti si váš test otevřou v aplikaci Test4U, vyřeší a jejich výsledky se okamžitě odesílají do vašeho účtu. Díky této aplikaci bude výuka bavit studenty i učitele. Po každé probrané části lze během pár minut otestovat, zda studenti učivo pochopili. Stačí k tomu jen mobilní telefony. Úlohy vybírá učitel na míru své třídě a díky okamžité zpětné vazbě ví, na co se dále zaměřit nebo dovysvětlit.  Učitel reaguje na aktuální stav znalostí a neznalostí žáků a přizpůsobuje výukový proces tomu, co žáci potřebují nejvíce. Studenti tak pomáhají učiteli zaměřit se na nejpotřebnější učivo. A naopak, tím, že učitel může věnovat energii tomu nejvíce potřebnému, zvyšuje efektivitu celého procesu. 

A co víc? Ke každému z těchto testů lze zvolit automatické vytvoření dvou variant (varianty A a B). Tyto varianty obsahují typově stejné úlohy, ale s jinými hodnotami nebo drobnými modifikacemi. 

Každý test lze také vytvořit v jakémkoliv z nabízených jazyků. Pokud máte například ve třídě studenty na výměnném pobytu, lze jim připravit testy v angličtině nebo španělštině. 

Všechny své vytvořené testy a písemky máte stále k dispozici ve svém účtu. Můžete si je kdykoliv doplňovat a modifikovat. 

Třída

V části třída jsou k dispozici dvě aplikace - Test4U a Game4U. Obě je možno využít jen ve spolupráci s učitelem. 

Učitel vytvoří pro své studenty test nebo hru v části Učitel a vygeneruje přístupový kód. Studenti si test nebo hru otevřou v daných aplikacích po zadání tohoto kódu. Výsledky testů se odesílají zpět učiteli, viz část Učitel. 

Tréninkové hry

V této části najdete aplikaci Tranining Games a v ní 300 připravených tréninkových her různých typů – Pexeso, Párovací hry, Najdi vše nebo Hrací automat. Cílem je najít správné páry (například funkce a její předpis, velikost úhlu ve stupních a radiánech), trojice nebo všechny objekty splňující danou vlastnost. Aplikace je plně funkční na počítačích, tabletech i mobilech.  

Tréninkové hry jsou obzvláště vhodné pro studenty, kteří si potřebují upevnit základní znalosti pomocí většího počtu stejně zaměřených příkladů a otázek. 

Navíc zde najdete i hry ve formátu interaktivních PDF. Ty lze využít i bez připojení k internetu. Učitel může hry spustit na interaktivní tabuli a studenti zaklikávají správné odpovědi. Po ukončení je k dispozici okamžité vyhodnocení se zábavným komentářem a obrázkem. V případě párovacích her ve formátu PDF se můžete těšit i na tajenky, životopisy slavných matematiků. 

Studenti si pomocí her mohou procvičovat doma, učitelé zase hry můžou využít pro rychlé opakování již probrané látky, oživení výuky nebo soutěže. 

Aplikační příklady

K čemu mi to bude? Kde své znalosti využiji? Otázky, které si právem kladou studenti a není lehké na ně odpovídat. Matematika je všude kolem nás, najdeme ji za konstrukcí každého přístroje, počítačů nebo internetu, který každodenně používáme. Bez ní bychom nic nespočítali v bankovnictví, finančnictví a ekonomice obecně.  Většinou se jedná o matematiku pokročilou, která přesahuje střední školu a je tedy těžké ji uvádět ve výuce. 

V této části najdete 50 ukázkových příkladů využití středoškolské matematiky v praxi – ve fyzice, chemii, biologii, pojišťovnictví, finančnictví nebo také například v mořeplavbě. Uvidíte, jak se reálný problém formuluje pomocí matematického jazyka, jak se vyřeší a zpět se interpretují výsledky. 

Zvídavý student si může příklady prostudovat sám, učitel může příklady využít jako motivaci před výkladem nové látky.